Radnice proto rozdá do všech schránek tamních nájemníků anketní lístky. Podle výsledků ankety se rozhodne, co dál.
„Město nemá problém s tím, závoru odstranit a dát ji jinam. Je o ni totiž zájem jinde ve městě,“ říká starostka Sokolova Renata Oulehlová.

Lidem se nelíbilo zdražení druhé karty rezidenta. Dražší parkovací karty mají totiž zabránit jejich zneužívání. Šlo především o vnitrobloky v ulicích K. H. Borovského a Odboje.
Citelné zdražení, zejména druhé karty o 200 procent, se lidem nelíbí. Město vysvětluje zdražení tím, že lidé karty zneužívali a přinášelo to řadu stížností.

Parkovací karty vydává a systém provozuje městská organizace Sokolovská bytová. Ta také na svých webových stránkách a na vjezdech do vnitrobloků zveřejnila informaci o zdražení. Lidem se rozhodnutí nelíbí a chtějí vědět, kdo o navýšení rozhodl a proč. Město se brání tím, že navýšením cen chce zabránit tomu, aby se karty zneužívaly.

Podle vedení Sokolovské bytové k navýšení cen za parkovací karty došlo po vzájemné dohodě jejich firmy a města Sokolov. Smyslem zřízení závory je zabezpečit možnost parkování pro vlastníky či nájemníky bytů a podnikatele.

„Každý rok bylo vydáno několikrát více karet, než je parkovacích míst, nemalé množství těchto karet je zneužíváno. Někteří oprávnění držitelé jednu ze svých karet přeprodali osobám, které na parkování nemají nárok, nebo i za poplatek takové osoby do vnitrobloku pouštěli. Sokolovská bytová pak opakovaně řešila stížnosti občanů a systém, který měl parkování zjednodušit, naopak zatěžoval nás a městskou policii,“ vysvětluje ředitel Sokolovské bytové Erik Klimeš.

Navýšení ceny, které je výrazné hlavně u druhé karty, má podle něj odradit od jejího nákupu ty, kteří ji chtějí plánovaně zneužít. Toto opatření by také mělo zvýšit pravděpodobnost zaparkování pro řádné držitele karet.

„Samozřejmě chápeme, že to pro ně znamená vyšší výdaj za možnost parkování, ale nějakým způsobem se stanovenému záměru blížit musíme. Bohužel jenom blížit, protože každé další opatření (například loni zavedené karty do vozidel) se někteří snaží stále obcházet,“ dodal Klimeš.

Město chce v těsné blízkosti rozšířit parkovací místa na náměstí Budovatelů, která by neměla být placená. Ve večerních hodinách je také možné zdarma parkovat před obchodním domem Ural.

„Co bude následovat po případném odstranění závor v samotném centru města, je jasné. Zajede si tam každý a nájemníci budou zase posílat žádost o navrácení závory,“ říká jeden z řidičů Pavel Stejskal.

Ilustrační fotografie.
Kšefty s ´trávou´jsou u konce, ženě hrozí pět let