K hlavním úkolům takzvané destinačky bude patřit společný marketing celého regionu ve spolupráci se všemi místními významnými subjekty a organizacemi, působícími v oblasti cestovního ruchu. Do destinační agentury se tak mohou zapojit i podnikatelé, kteří chtějí propagovat svůj podnik jako například pensiony, restaurace nebo klidně i půjčovny jízdních kol. Agentura se při propagaci regionu pod značkou Severozápad zaměří na propojení forem, atraktivit a produktů cestovního ruchu. Výhodou bude především společné financování. Destinační agentura může čerpat společné peníze z ministerstva pro místní rozvoj na kulturní a turistické programy.Její regionální pobočka se pak bude specializovat na problémy týkající se především Kladenska, Mělnicka a Mladoboleslavska.

„Jedná se o aktivitu v rámci destinačního managementu, protože v tuto chvíli dochází ke změně certifikace a kategorizace v rámci cestovního ruchu v rámci celé republiky i Středočeského kraje. Proto vznikla iniciativa spojení měst Kladno, Mělník a Mladá Boleslav,“ uvedl na kladenském zasedání zastupitelstva Ladislav Pavlík, vedoucí oddělení právních subjektů, kultury, tiskových a administrativních agend kladenského magistrátu, podle kterého se spolek může ucházet o to, aby byl certifikovanou destinační agenturou, a tak samozřejmě podpořil rozvoj nejen cestovního ruchu v regionu, ale také spolupracoval jak s ostatními destinačními agenturami v rámci cestovního ruchu ve Středočeském kraji, tak i přeshraničně zejména se severními Čechami.

Obří hala u letiště má zajistit spojení s e-shopy v Číně.
Obří hala u letiště má zajistit spojení s e-shopy v Číně

„Město Kladno je největším městem ve středních Čechách, a tak jsme se domluvili na spolupráci s Mladou Boleslaví a Mělníkem. Toto propojení vidíme jako smysluplné, pěvně věřím, že bude fungovat,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf. (Volba pro Kladno)

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše začne agentura naplno fungovat už v září letošního roku. „Tato regionální destinační agentura chce využít obrovský přírodní potenciál, který náš kraj nabízí,“ vysvětluje Mikeš.

Podle mělnického místostarosty Petra Volfa je vznik agentury důležitý. Jediná totiž může přímo čerpat peníze od ministerstva pro místní rozvoj na kulturu a cestovní ruch.

Destinační agentura musí mít speciální registraci. „V hierarchii je pochopitelně nejvýše středočeská destinační agentura a teprve pod ní jsou ty regionální. Členové mají samozřejmě výhodnější pozici pro čerpání peněz,“ vysvětluje Petr Volf.

Nově vzniklá agentura nebude mít nic společného se sdružením Bohemia Centralis, to podle kladenského primátora nemá dostatečný rozsah ani finanční prostředky. Sdružení Bohemia Centralis funguje již od roku 1997 a rozkládá se se v regionech Kladensko, Rakovnicko, Slánsko, Kralupsko a Berounsko. Jeho předmětem činnosti je začlenění regionu do mechanismů turistiky a cestovního ruchu s orientací na využívání místních zdrojů a služeb a začlenění regionu do světové informační společnosti zpřístupněním regionálního informačního a publikačního fondu a informačních služeb široké veřejnosti.

„Agentura Severozápad je zcela samostatná. Bohemia Centralis v tuto chvíli řeší, zda chce býti vůbec destinační agenturou, v jakém rozsahu a podobně. Zatím tam není jednotné stanovisko ostatních měst. Proto vidíme jako nejlepší cestu spojit se s městy, které o to mají zájem. Spojení směrem k Mělníku a dále je pro nás logické z hlediska kulturního, přírodního i případně industriálně historického,“ vysvětlil Ladislav Pavlík.

Hokejisté Kladna. Ilustrační foto.
Odpočatí Rytíři jdou zpět do boje