Řidiče, kteří cestují z Pelhřimova směrem na Kamenici nad Lipou či naopak, totiž před vjezdem do zatopeného úseku na hlavní silnici zastaví semafor.

Světelnou signalizaci, která by měla problém s utopenými auty pod pelhřimovským viaduktem vyřešit, v těchto dnech instaluje odborná firma. „Dělníci momentálně provádějí zemní práce pro pokládku kabelů. Kompletně hotovo bude 31. srpna,“ informovala ředitelka jihlavského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Marie Tesařová.

V uplynulých letech uvízlo pod viaduktem hned několik aut. Koncem roku 2016 se pak v těchto kritických místech objevila dopravní informativní značka s nápisem Pozor za deště zvýšená hladina vody. „Značka byla od samého začátku zamýšlená jako provizorní řešení, než dojde k nainstalování světelného signalizačního zařízení, které bude reagovat na čidlo umístěné pod mostem,“ řekl místostarosta města Ladislav Med.

Ani zmíněná značka ale nedokázala zabránit tomu, aby někteří řidiči, kteří špatně odhadli výšku hladiny, do vody nevjeli.

Světelné signalizační zařízení bude v činnosti pouze při zatopení prostoru podjezdu povrchovou vodou, jejíž hladina bude měřena ve stávající kanalizační šachtě, která je součástí odvodnění silnice I/34. „Uzavírání vjezdu vozidel do podjezdu v případě jeho zatopení bude realizováno návěstidly se signály dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných světel. Řadič světelného signalizačního zařízení bude předávat prostřednictvím SMS informaci o zaplavování podjezdu Hasičskému záchrannému sboru Kraje Vysočina, Policii České republiky a majetkovému správci,“ vysvětlila Marie Tesařová princip speciálního zařízení.

Pouť, ilustrační foto
Dolní Cerekev ožije pouťovým veselím

Světelné signalizační zařízení v Pelhřimově, které je minimálně na Vysočině unikátní záležitostí, už snad ani ti nejodvážnější šoféři pokoušet nebudou. „Řidiči jsou povinni dodržovat dopravní značení a signalizační zařízení, jinak porušují dopravní předpisy,“ poznamenala Andrea Unterfrancová z odboru informačních a komunikačních technologií Městského úřadu Pelhřimov.

Kritická situace pod viaduktem nastává, když více zaprší. „Odpadní kanalizace pod viaduktem nestačí pojmout větší množství přívalové vody. Nad viaduktem navíc vyrostl firemní areál, čímž došlo ke vzniku zpevněných ploch a voda se tak hůře vsakuje do půdy a je tedy zachytávána v záchytných nádržích, které byly vybudovány v rámci výstavby areálu a voda pak postupně odtéká dolů,“ přemítal Ladislav Med.

Instalace světelné signalizace vyjde podle Marie Tesařové zhruba na 1,2 milionu korun.