Vyplývá to z kontraktu zveřejněného v registru smluv. Dalších tři sta autobusů, které chce dopravce koupit, ale zatím nemá jasného výrobce. Zakázka však míří nejspíše k domácímu výrobci Iveco. Dodání prvních ekologických autobusů SOR BN 11 Euro VI (Low Entry) ještě letos potvrdila mluvčí DPP Aneta Řehková. Podle ní by dalších padesát autobusů mělo být dodaných v průběhu prvního pololetí roku 2018. Dopravní podnik za ně zaplatí 219 milionů korun.

Cestující v autobuse pražské MHD. Ilustrační foto.
Zima nebo vedro v tramvaji či autobuse? Pokyn k topení vydává dispečink dopravce

Největší zakázka stále není uzavřená

Podobný harmonogram má dodávka kloubových autobusů NB 18, kterých má SOR do konce července dodat šest desítek. Dopravce za ně bez DPH zaplatí 433 milionů korun. Dalších devadesát autobusů má přijít později.

Všechny autobusy budou vybaveny celovozovou kompresorovou klimatizací, chybět nebude ani automatický hasicí systém v prostoru motoru. Ten zvýší bezpečnost dopravy.

Interiér nízkopodlažního elektrobusu SOR EBN 11.
Dopravní podnik chystá první velký nákup elektrobusů, chce je na linku 207

Autobusy disponují mimo jiné couvacími kamerami, kloubové autobusy navíc i kamerami pro sledování obou boků zadní části vozidla. Dopravní podnik vyhlásil už loni celkem tři soutěže na nové autobusy.

Největší zakázka na tři stovky nízkopodlažních autobusů ale stále není uzavřená. V ní proti sobě opět stojí dva největší autobusoví výrobci v zemi: SOR Libchavy a Iveco Czech Republic. Soutěž se táhne i proto, že ji už řešil antimonopolní úřad a kvůli řadě námitek se už vyměnila i hodnotící komise.