Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17.4.2024 | Petr Prokopec
První podoba nového Passatu sedan se od nás moc hezkého hodnocení nedočkala, označili jsme ji za ošklivou jakou noc. Tohle je hezčí písnička s přídomkem Pro, ani ta ale nebude pro nás.
Volkswagen byl po dlouhá léta absolutní čínskou jedničkou. Výrazně tomu pomohla i jeho spolupráce se dvěma místními automobilkami, přičemž partnerství s firmou SAIC bylo uzavřeno již v roce 1984. O sedm let později se pak Němci rozhodli, že svůj otisk na největším trhu světa zvětší a podepsali smlouvu také se společností FAW. S její pomocí na čínský trh posílají mimo jiné sedan Magotan, což je tamní obdoba nám dobře známého Passatu. Jeho devátá generace se v Evropě vrátila už jen ve formě kombíku, zrovna tuto karosářskou variantu však Číňané příliš nemusí, a tak se dočkali sedanu.
Passat se nicméně v Číně prodává i pod svým tradičním názvem, jde nicméně o produkt vzešlý ze spolupráce s SAIC. VW se nyní chystá na premiéru nové verze, jejíž vzhled nám předčasně prozradily snímky uniklé z databáze tamního ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), u kterého musí všechny automobilky přihlásit design svých chystaných novinek ještě před začátkem prodejů. Na nich si můžeme povšimnout označení Pro, jímž koncern v Číně označuje prodloužené varianty (ostatně se jím honosí i Škoda Octavia). Zatímco tak nám známý Passat disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, jeho čínská verze má mezi nápravami 2 871 mm.
V tomto ohledu se přitom Passat Pro shoduje s Magotanem, který jsme mohli vidět dříve a označili ho za mimořádně ošklivý. Nový Passat Pro vypadá citelně lépe, neboť ve srovnání se svým nevlastním sourozencem sází na konvenčněji pojatou příď. Vypadá v podstatě jako evropského provedení Passatu, nárazníky jsou ale více vyboulené, což protahuje délku na 5 006 mm. Máme zde tedy jeden z největších vozů VW postavených na modulární platformě MQB. Zákazníci přitom budou moci volit mezi standardní variantou a sportovním provedením, jenž dostalo do vínku mnohem výraznější nárazníky, hlavně pak ten přední.
Bez ohledu na vzhled bude možné motorový prostor osadit pouze dvěma jednotkami TSI, z nichž ani jedna neprošla sebemenší elektrifikací. To je s ohledem na směřování automobilky překvapivé stejně jako fakt, že Passat sedan nebude mimo Čínu nabízen. Nicméně Němci jsou si nejspíše vědomi toho, že i hybridní ústrojí by cenu poslalo do sfér, které je většině klientely zapovězená. Základní jedna-pětku se 160 koňmi si ale bude moci řada lidí dovolit, stejně jako se nezdá být nedostupným dvoulitr s 220 koňmi.
Pohled do interiéru zatím chybí, na překvapení ale u VW nelze až tak sázet. Nebude proto překvapením, když se za volantem objeví digitální přístrojový štít a střed palubky ozdobí 12,9palcový volně stojící displej multimédií. Prodej pak odstartuje ve třetím letošním čtvrtletí, přičemž Magotan by měl dorazit ve stejnou dobu. V jeho případě se pak sice se sportovní verzí zatím nepočítá, i tak si ale Němci mohou mnout ruce, že publiku nabídnou hned tři provedení vycházející ze stejného základu.
Nový Passat sedan zvaný v tomto případě Pro je určen pouze čínskému trhu, přičemž s více než pětimetrovou délkou a rozvorem 2 871 milimetrů překonává evropského příbuzného. Oproti němu bude navíc k mání pouze s čistě benzinovými motory. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: Autohome China, Volkswagen
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 2 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
- KTM 450 Rally Replica 2025: do písku i kamení včera 08:00
- Testy v Jerezu; Dixon a Alonso 30.4.2024
Nejnovější články
- VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před 27 minutami - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
před hodinou - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
před 2 hodinami - Hertz se narychlo zbavuje dalších 10 000 elektromobilů poté, co ho poslaly do kvartální ztráty převyšující 10 miliard
před 3 hodinami - BMW potvrdilo konec tradičního značení modelů, údajné vyjasnění bude spíš matoucí
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva