Čtyři matice za cenu Fabie. Nejde o vesmírnou techniku, ale o nové originální příslušenství od divize BMW M

Lidé si svá sportovní auta rádi upravují a automobilka BMW je v tom aktivně podporuje. Ke svým „M“ modelům nabízí nespočet originálního příslušenství M Performance Parts.
p90532242_highres_the-all-new-bmw-m3-w-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Tiskový servis BMW

BMW na tradiční mostecké akci M Day představilo kompletní kolekci příslušenství z programu BMW M Performance Parts. Novináři i široká veřejnost si tak mohli na vlastní oči prohlédnout, jak vypadají modely M2 a M3 Touring s kompletním továrním „tuningem“. Zatímco aerodynamické doplňky a vertikálně uložené koncovky výfuků už fanoušci mnichovské automobilky moc dobře znají, s unikátními koly s centrálními maticemi se tu setkali vůbec poprvé. Jde o systém uchycení disků odvozený z motorsportu, který není pouze na okrasu a přináší hned několik benefitů.

Recenze BMW M3 a M4 Competition

Co je to M Day?

Jde o každoroční sraz majitelů a milovníků vozů BMW M a BMW M Performance, který se koná na závodním okruhu Autodrom Most. Letos se konal osmý a zároveň nejsilnější ročník, jelikož M Day přilákal 331 aut a více než 1400 návštěvníků. A v čem je český festival mnichovské značky tak atraktivní? No především spanilou jízdou po okruhu, které se zúčastnila nejen nejnovější „eMka“, ale také ikonické skvosty v podobě BMW Z3 M Coupé či BMW 1 M Coupé. Nicméně nás jako motoristické novináře nejvíce zajímaly novinky, kterými v Mostě byly modely M2 a M3 Touring osazeny kompletní paletou M Performance Parts prvků. A o co přesně jde?

Tovární „tuning“ je úchvatný, ale drahý

Automobilka BMW už několik let ke svým sportovně střiženým vozům nabízí volitelnou výbavu z programu BMW M Performance Parts. Jednoduše řečeno, jde o komponenty, které jsou vyvinuty přímo v továrně a slouží k tomu, aby současným modelům zlepšily výkon a dodaly jim závodní styl. Háček je v tom, že originální díly jsou velmi drahé a proto je na silnici běžně nepotkáte, obzvlášť ne všechny na jednom autě. Jenže českému zastoupení značky se povedlo do Mostu dostat hned dvě „eMka“, která na sobě veškeré M Performance Parts prvky měla. Výsledek? Dechberoucí! Pokud patříte mezi fanoušky tuningu, z tohohle by vám spadla brada. U obou vozů jsme napočítali přes třicet prvků příplatkové výbavy v celkové hodnotě bezmála jednoho milionu korun.

Na vlastní oči jsme si tak mohli prohlédnout speciální koncovky výfuků, výkonné brzdiče s karbon-keramickými kotouči či nespočet aerodynamických doplňků vyrobených z karbonu, které nejen parádně vypadají, ale skutečně generují přítlak. V interiéru jsme pak obdivovali M Performance prvky v podobě alcantarového volantu a čalounění.

Čtyři matice za cenu Fabie

Ovšem tím nejzajímavějším prvkem z kolekce BMW M Performance Parts byla nová kola a jejich centrální matice. Jde o disky, které se poprvé objevily u výroční limitky BMW 3.0 CSL, a teď si je může koupit jakýkoliv majitel modelu M2, M3 nebo M4. Oproti běžným kolům jsou kované disky lehčí a mají jednu nezpochybnitelnou výhodu. Místo obvyklých pěti šroubů je každé kolo k náboji připevněno pouze jednou středovou maticí. Běhoun je díky tomu upevněn mimořádně pevně (matice se připevňuje točivým momentem 930 Nm) a mnohem rychleji se utahuje a povoluje, což na závodním okruhu zkracuje zastávky v boxech.

Zcela upřímně, disky s centrální maticí naživo vypadají opravdu úchvatně. Mají ale jeden problém, kvůli kterému se zřejmě nestanou českým hitem. Čtyři matice totiž stojí 314 tisíc korun a kovaná kola, na která pasují, jsou za dalších 145 tisíc Kč. To není zrovna málo.

1.5.2024 7:18| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis BMW

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist