náhledy
Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část aut se štítkem „Made in China“ přitom paradoxně představují známé modely evropských, japonských a amerických značek. A je jich mnohem více, než byste si mysleli.
Autor: MG Motor
BMW iX3: Zatímco SUV X3 spalovacím motorem a hybridy vznikají ve Spartbanburgu v USA, tak elektrické provedení sjíždí pro celý svět z linek závodě BMW Brilliance v Šen-jangu v provincii Liao-ning.
Autor: BMW
CITROËN C5 X: Vlajková loď francouzské značky vzniká ve spolupráci se společností Dongfeng Motor v závodě ve městě Čcheng-tu v jihozápadní Číně.
Autor: Citroën
CUPRA TAVASCAN: Elektrické SUV se chystá dorazit k evropským dealerům po dlouhé cestě z továrny Volkswagen Group China v Che-fej v provincii An-chuej. Na čínském trhu, kde značky Cupra a Seat nejsou zastoupeny, se vůz prodává pod označením Volkswagen ID.Unyx.
Autor: Cupra
DACIA SPRING: Malý elektrický model vyrábí společnost Dongfeng-Renault ve své továrně eGT New Energy Automotive v Š’-jenu v prefektuře Chu-pej. Kromě něj v Číně vznikají i identické sesterské modely Dongfeng Nano EX1, Aeolus EX1, Forthing T1, Fengon E1, Renault City K-ZE a Nissan Venucia E30.
Autor: Dacia
DS 9: Druhým francouzským vozem s čínskými kořeny je sedan DS 9 s plug-in hybridním pohonem, který vyrábí společnost Baoneng Group ve svém výrobním závodě v Šen-čenu v provincii Kuang-tung.
Autor: DS Automobiles
HONDA CR-V: Šestou generaci japonského SUV i pro evropské trhy vyrábí společnost Dongfeng Honda.
Autor: Honda
HONDA ZR-V: Ve snaze výrazně snížit náklady na dovoz automobilů z Japonska Honda Europe využívá bližší geografickou polohu Číny a její levnější dodavatelský řetězec i pro dodávky modelu ZR-V. Sjíždí z linek továrny GAC Honda.
Autor: Honda
HONDA e:NY1: Plně elektrické malé SUV e:NY1 se do Evropy vozí rovněž z linek továrny GAC Honda.
Autor: Honda
MINI ACEMAN: Také tento model se vyrábí v Zhangjiagangu u společnosti Spotlight Automotive a sdílí výrobní linku s Mini Cooperem, ale i s modelem Ora Good Cat.
Autor: Mini
MINI COOPER E/SE: Nová generace již plně elektrického modelu je založená na specifické platformě a vyrábí se v Číně ve spolupráci se společností Great Wall Motor ve výrobním závodě v Zhangjiagangu v provincii Ťiang-su.
Autor: Mini
LOTUS EMEYA: Elektrický sedan na platformě EPA (Electric Premium Architecture) společnosti Geely, která je vlastníkem britského Lotusu, vzniká rovněž na výrobních linkách nové továrny Wu-chanu.
Autor: Lotus
LOTUS ELETRE: V továrně Geely ve Wu-chanu se vyrábí rovněž elektrický crossover britské značky Lotus.
Autor: Lotus
MG CYBERSTER: Kdysi britská automobilka dnes patří čínskému koncernu SAIC a aktuálně je nejúspěšnější značkou, která z Číny proniká do Evropy. Svým elektrickým sporťákem Cyberster trumfne i renomované prémiové značky
Autor: MG Motor
MG4 ELECTRIC: Elektrický hatchback existuje v několika provedeních, včetně dvoumotorové verze XPower.
Autor: MG Motor
MG5 ELECTRIC: Stejně jako model MG ZS pse vyrábí v továrně v Čeng-čou v provincii Che-nan.
Autor: MG Motor
MG HS/EHS: Další SUV, které zapadá do segmentu D na trhu: je dlouhé 4,61 m. Základem nabídky jsou verze HS se spalovacím motorem, zatímco dražší EHS se vyznačují hybridním pohonným ústrojím.
Autor: MG Motor
MG MARVEL R: Nejdražší SUV s logem Morris Garages, které využívá výhradně elektrické pohonné ústrojí, se v Česku zatím neprodává.
Autor: MG Motor
MG3: Malý hatchback velikosti Škody Fabie nebo Renaultu Clio je prvním modelem značky s klasickým hybridním systémem pohonu.
Autor: MG Motor
MG ZS: Značku Morris Garages v roce 2005 koupila čínská Nanjing Automobile Corporation, která byla o dva roky později začleněna do čínského giganta SAIC Motor. Modelem ZS mainstreamové MG v Evropě konkuruje Dacii.
Autor: MG Motor
POLESTAR 2: Švédská značka Polestar po převzetí koncernem Geely vyrábí své modely výhradně v Číně. Zvýšený sedan Polestar 2 vzniká v Luqiao v provincii Če-ťiang.
Autor: Polestar
POLESTAR 3: Tohoto elektrické SUV se rodí na linkách továrny koncernu Geely v Čcheng-tu v jihozápadní Číně, kde se montuje i sesterské Volvo EX90.
Autor: Polestar
POLESTAR 4: SUV-kupé bez zadního okna se vyrábí v továrně v Chang-čou. V roce 2025 přibude druhá výrobní linka v továrně v Busanu v Jižní Koreji, která bude zásobovat místní a severoamerický trh.
Autor: Polestar
SMART #1: Malý crossover SUV je společným dílem Mercedesu (design) a společnosti Zhejiang Geely (technická stránka), které mají ve značce Smart poloviční podíl.
Autor: Smart
SMART #3: Také SUV-kupé na platformě Geely Sustainable Experience Architecture (SEA) opouští brány továrny v Si-anu v provincii Šen-si.
Autor: Smart
TESLA MODEL 3: Také americký gigant zčásti spoléhá při zásobování Evropy svými elektromobily na továrnu v Šanghaji. Některé verze Modelu 3 a Model Y jsou ale ze závodu u Berlína.
Autor: Tesla
VOLVO S90: Většinový akcionářem automobilky Volvo Cars je čínský koncern Geely, což vysvětluje, proč se mnoho nových švédských vozů vyrábí v Číně. Prvním švédským vozem bylo Volvo S90, které i do Evropy směřuje z továrny, vyráběné pro svět z Ta-čchingu v provincii Chej-lung-ťiang. Naproti tomu kombi V90 se stále montuje ve švédské Torslandě.
Autor: Volvo
VOLVO EX90: Vlajková loď švédské značky sjíždí pro Evropu z linek továrny koncernu Geely v Čcheng-tu v jihozápadní Číně. Pro severoamerický trh bude sloužit továrna v Ridgeville v Jižní Karolíně.
Autor: Volvo
VOLVO EX30: Nový malý elektromobil směřuje do Evropy z Čang-ťia-kchou v provincii Che-pej. Od roku 2025 se ale má z kapacitních důvodů vyrábět také v belgickém Gentu.
Autor: Volvo
VOLVO EM90: Nové velké MPV se třemi řadami sedadel a plně elektrickým pohonem se bude pro změnu vyrábět v továrně v Ning-po v provincii Če-ťiang.
Autor: Volvo