Hlavní obsah

Tvůrcům hitu Kingdom Come se snížily tržby, stále jsou však v 210milionovém zisku

Praha

Vývojářská společnost Warhorse Studios, která se proslavila zejména vytvořením hry Kingdom Come: Deliverance, byla za 15 měsíců končících letošním březnem v 210milionovém zisku. V předloňském roce měla zisk zhruba 522 milionů korun, uvádí výroční zpráva firmy umístěná ve Sbírce listin. Tržby z prodeje výrobků a služeb činily 462,5 milionu Kč proti více než miliardě v roce 2018.

Upoutávka na hru Kingdom Come: DeliveranceVideo: Warhorse Studios

 
Článek

Podle ředitele společnosti Martina Frývaldského odpovídají hospodářské výsledky standardnímu cyklu vývoje a prodeje hry.

„Vývoj hry typu Kingdom Come: Deliverance trvá několik let, zatímco zájem o hru kulminuje v několika málo týdnech a měsících po jejím vydání. Přesto se Kingdom Come: Deliverance v roce 2019 dařilo nadmíru dobře, díku čemuž jsme mohli nedávno oznámit více než tři miliony prodaných kusů,” prohlásil Frývaldský.

„Ačkoliv pro rok 2020 nechystáme žádné novinky, z důvodu úbytku příležitostí trávit čas jinými typy zábavy, vidíme pokračující zájem o Kingdom Come, což je velmi potěšující,” doplnil Frývaldský. Firma měla za poslední období v průměru 28 zaměstnanců, předloni jich bylo 18.

Pražskou společnost loni koupila firma Koch Media patřící švédské vydavatelské firmě THQ Nordic. Většinovým vlastníkem studia byl dříve finančník a podnikatel Zdeněk Bakala, dalšími majiteli pak zakladatelé Daniel Vávra a Martin Klíma. Firmy detaily transakce nezveřejnily, podle serveru iHNED.cz měla tehdy Koch Media za studio zaplatit 42,8 milionu eur, tedy asi 1,1 miliardy korun.

Ženy v hlavní roli. Hra Kingdom Come dostala nový obsah

Hry a herní systémy

Hit od začátku

Hra Kingdom Come: Deliverance byla 13. února 2018 vydána pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Týden od vydání se prodalo zhruba milion kusů. Za tímto českým titulem stojí vývojář Daniel Vávra, kterého hráči znají díky prvnímu dílu dnes již legendární Mafie.

Tento titul je svým způsobem unikátní. Jelikož si vývojáři zakládají na realističnosti, nejsou ve hře žádné fantaskní prvky, jako například draci či kouzla. Naopak se nejvíce soustředili na co nejvěrnější ztvárnění soubojů, kdy hráč pomocí směrové hvězdice určuje směr seknutí zbraní, a musí tak rychle reagovat na změnu postavení svého protivníka.

Realistická má být i možnost plnění většiny úkolů ve hře. Ty by totiž měly mít hromadu možných řešení. Každá akce však bude mít své důsledky, a tak si hráči budou muset rozmyslet, jestli například požadovaný předmět získají pomocí trestného činu, který jim zhorší reputaci v dané lokalitě, nebo se pro jeho získání rozhodnou pomoci klíčovým postavám.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Kingdom Come: Deliverance

České videohry vydělaly miliardy

Obrat českých počítačových herních společností dosáhl loni 4,5 miliardy korun, vzrostl tak meziročně o pětinu. Letos vzroste na pět miliard korun, uvádí studie o stavu herního průmyslu, kterou zveřejnila Asociace českých herních vývojářů.

Letošní údaje byly sbírány od února do dubna, mohou být tedy nakonec ještě větší, protože prodeji počítačových her se podle předsedy asociace Pavla Baráka díky koronavirové epidemii dařilo. V ČR je 110 firem, které vyvíjejí hry, výroba podle asociace násobně převyšuje obrat české filmové a televizní produkce.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Kingdom Come: Deliverance

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám